210ميليون دلار درآمد گازي براي اقتصاد ملي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 16
نویسنده : مولوی
در چهاردهمين روز اجراي قانون هدفمندي يارانه ها از محل کاهش مصرف فرآورده هاي نفتي و افزايش گازرساني به صنايع و نيروگاه ها در مجموع حدود 210 ميليون دلار درآمد نصيب اقتصاد ملي شده است.

به گزارش مهر، مجتبي شيخ بهايي درباره آخرين وضعيت توسعه شبکه گاز شهري و روستايي ايران در سالجاري با بيان اينکه در 286 روز نخست امسال به ازاي هر دو روز سه جايگاه CNG در مدار بهره برداري قرار گرفته است، گفت: در اين مدت گازرساني به 451 جايگاه CNG در سراسر کشور انجام شده و 355 جايگاه گاز هم به بهره برداري رسيده است.

مدير گازرساني شرکت ملي گاز با تاکيد بر اينکه از زمان اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها تاکنون، روزانه حدود 15 ميليون دلار در بخش گاز به واسطه عدم واردات سوخت مورد نياز نيروگاه ها صرفه جويي شده است، اظهار داشت: با اجراي اين قانون مصرف گاز بخش خانگي و تجاري کاهش چشمگيري داشته است.

اين مقام مسئول با بيان اينکه در حال حاضر 96 درصد جمعيت شهري در کشور تحت پوشش گاز طبيعي قرار دارند، تصريح کرد: در هشت ماهه نخست امسال 38 شهر ديگر نيز گازرساني شد به طوري که در شرايط فعلي بيش از 836 شهر به شبکه سراسري گاز طبيعي پيوسته است.
 
اين عضو هيئت مديره شرکت ملي گاز در مورد روند گازرساني به روستاها و مناطق محروم در کشور، با اشاره به اينکه هم اکنون بيش از 9 هزار و 445 روستا در کشور از نعمت گاز طبيعي برخوردارند، بيان کرد: در حال حاضر پنج هزار و 500 ميليارد تومان پروژه گازرساني به روستاها در دست اقدام است.
 
وي به واگذاري 200 هزار کنتور تفکيکي گاز طبيعي در9 ماهه نخست سالجاري اشاره کرد و يادآور شد: با توجه به اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها،  بسياري از مشترکان گاز طبيعي تمايل دارند که به صورت مستقل مصرف خود را مديريت کنند، در همين راستا شرکت ملي گاز آمادگي خود را براي نصب کنتورهاي تفکيکي در مدت 48 ساعت اعلام کرد.
 
به گفته شيخ بهايي پيش بيني مي شود با هدفمند شدن يارانه گاز طبيعي 25 تا 30 درصد در مصرف اين حامل انرزي صرفه جويي حاصل شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: